Reçine dolgu yapıldıktan sonra neden diş ağrısı oluşur?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Sayısız diş dolgu malzemesi arasında, reçine bazlı dolgular hastalar tarafından en çok tercih edilenlerdir. Avantajları oldukça belirgindir ve etkileri kolayca görülebilir, bu nedenle hastalar diş restorasyonu için bu malzemeyi tercih ederler. Ancak, birçok hasta kullanımından sonra diş ağrısı yaşar ve bu da önemli bir rahatsızlığa neden olur. Peki, reçine bazlı diş dolguları kullandıktan sonra diş ağrısına ne sebep olur?
Kompozit rezin dolguların avantajları yaygın olarak takdir edilmekle birlikte, bazı dezavantajları da vardır. Doğru şekilde kullanılmadıkları takdirde, hastalar için olumsuz etkilere neden olabilirler. Bir hasta tedaviden sonra diş ağrısı yaşarsa, bunun nedeni büyük olasılıkla kompozit rezin dolgu malzemesine karşı alerjidir. Bu durum kişiden kişiye değişir ve nispeten nadirdir.
Böyle bir durumda, hasta diş hekimine giderek kompozit dolguyu çıkarttırmalı ve alternatif bir malzeme ile değiştirmelidir. Çıkartma işlemi sırasında, sağlıklı diş yapısına istemeden zarar verme riski vardır. Bunun nedeni, kompozit restorasyon ile doğal diş arasındaki sınırın genellikle belirsiz olmasıdır, bu da bu tür hasarların potansiyel bir ikincil komplikasyon olmasına neden olur.
Hastalar seçim yaparken dikkatli olmalı ve diş hekiminin tavsiyelerine uymalıdır. Birçok diş hekimi, amalgam veya kompozit reçine dolgular gibi seçenekleri sunarak bunların avantaj ve dezavantajlarını açıklar. Estetik görünümü öncelikli gören bazı hastalar kompozit reçine dolguları tercih edebilir; hastaların bu konuyu dikkatlice değerlendirmeleri önerilir.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved