Je pravda, že pití citronové vody může předcházet rakovině?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Je pravda, že pití vody s citronem předchází rakovině? Nedávná lidová legenda naznačuje, že v Americe mnoho lidí nakrájí citrony, namočí je do vody bez cukru a tento nápoj pije po celý den, údajně kvůli jeho protinádorovým a nádory potlačujícím vlastnostem.
Ve skutečnosti je praxe krájení citronů a jejich louhování ve vodě v západních zemích známá již dlouho a nejde o žádný nový trend. Citrony se také běžně používají v kuchyni, zejména při přípravě ryb, kde se obvykle přidává několik plátků, aby se zvýraznila chuť a odstranil rybí zápach.
Zatímco voda s citronem je mezi západními populacemi běžná, podívejme se, zda má nějaké pozoruhodné protinádorové vlastnosti.
Citrony patří do rodiny citrusových plodů, do které patří také mandarinky, pomeranče a pomela. Mezi jejich nutriční vlastnosti patří:
(1) Vysoký obsah vody, přibližně 80 %.
(2) Bohaté na vitamíny, zejména vitamín C a vitamíny skupiny B.
(3) Bohaté na minerály, jako je draslík a hořčík.
(4) Mají vysoký obsah vlákniny.
(5) Obsahují fytochemikálie, jako jsou organické kyseliny a polyfenoly, aromatické sloučeniny a přírodní pigmenty.
Citrusové plody jsou mimořádně bohaté na vitamín C, který je hojně obsažen také v jiných druzích ovoce, jako jsou jahody, plody hlohu, čerstvé jujuby a kiwi.Některá čerstvá zelenina se také pyšní značným obsahem vitamínu C; například 100 gramů zelených paprik obsahuje 72 miligramů vitamínu C, což je více než trojnásobek obsahu v citronech.
Je pravda, že pití citronové vody předchází rakovině?
Má citron protinádorové nebo protirakovinné vlastnosti?
Světový fond pro výzkum rakoviny (WCRF) a Americký institut pro výzkum rakoviny (AICR) na základě syntézy globálních výzkumných výsledků dospěli k závěru, že existují podstatné důkazy o tom, že zelenina a ovoce snižují riziko rakoviny úst, hrdla, jícnu, plic, žaludku, tlustého střeva a konečníku. Pravděpodobně také snižují riziko rakoviny hrdla,rakoviny slinivky břišní, prsu a močového měchýře a mohou také snižovat riziko rakoviny děložního čípku, děložní sliznice, jater a prostaty.Jsou bohaté na antioxidanty, jako jsou karotenoidy, vitamin C, flavonoidy, isothiokyanáty, organické sloučeniny síry, minerály a další bioaktivní složky. Jejich vysoký obsah vlákniny urychluje průchod zbytků potravy střevem a váže se na potenciální karcinogeny, což usnadňuje jejich vylučování.
Výskyt a průběh rakoviny ovlivňuje řada faktorů souvisejících se stravou. Podobně i preventivní a protinádorové účinky potravin jsou výsledkem kombinovaného působení více faktorů. Proto je tvrzení, že voda s citronem má jednoznačné preventivní nebo protinádorové účinky, poněkud přehnané. Citronová voda však zvyšuje chuť vody a poskytuje významné množství vitamínu C. Pro prevenci rakoviny prostřednictvím stravy je nezbytný komplexní přístup.S vědeckým pokrokem budou i nadále objevovány nové fytochemikálie a bioaktivní sloučeniny v rostlinných potravinách. Proto pouze pestrá strava může poskytnout celé spektrum fytochemikálií podporujících zdraví. 14 stravovacích doporučení Světového fondu pro výzkum rakoviny pro prevenci rakoviny výslovně zahrnuje dvě zásady: pestrou stravu a zvýšenou konzumaci zeleniny a ovoce.
Naše potravinové zdroje jsou rozmanité a každá kategorie nabízí odlišné zdravotní výhody. Pouze díky rozmanité stravě a vyvážené výživě se mohou různé potraviny navzájem doplňovat ve svých silných a slabých stránkách, čímž se maximalizují zdravotní výhody.
Je pravda, že pití vody s citronem předchází rakovině? Naše diskuse zde končí a věříme, že nyní máte jasnější představu. Na závěr vám upřímně přejeme pevné zdraví a radostný život.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved