Vai mērens alkohola lietošana patiešām ir tik labvēlīga vīriešiem?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Daudzi piekristu, ka dzēriens ir vīriešu otrā daba, tomēr daudzas sievietes neapstiprina savu partneru alkohola lietošanu. Faktiski veselības eksperti norāda, ka mērens alkohola lietošanas daudzums vīriešiem sniedz noteiktas priekšrocības.
Mērens alkohola lietošanas daudzums vīriešiem sniedz piecas galvenās priekšrocības:
1. Samazina kaitīgo holesterīnu
Uztura speciālisti un medicīnas eksperti bija apmulsuši par "franču paradoksu": kāpēc frančiem, neskatoties uz to, ka viņi patērē daudz piesātināto taukskābju, ir tik zems koronārās sirds slimības saslimstības rādītājs? Pētījumi vēlāk šo parādību galvenokārt saistīja ar sarkanvīnu.Sarkanvīns ir neatņemama franču ikdienas uztura sastāvdaļa. Tas var samazināt kaitīgo holesterīna līmeni, novērst asins recekļu veidošanos un tādējādi samazināt koronāro sirds slimību sastopamību. Lai sasniegtu šo efektu, sievietēm vajadzētu dzert vienu glāzi vīna (100–150 ml) dienā, bet vīriešiem – divas glāzes (aptuveni 200–250 ml).
2. Diabēta profilakse
Medicīnas eksperti vēlas uzsvērt, ka mērens alkoholisko dzērienu patēriņš, tāpat kā citu pārtikas produktu patēriņš, var sniegt noteiktas priekšrocības veselībai. Nesenie pētījumi liecina, ka sievietēm alkohols stimulē insulīna ražošanu, tādējādi novēršot 2. tipa diabētu, ko izraisa pēkšņi cukura līmeņa paaugstināšanās asinīs. Tomēr ir nepieciešami papildu pētījumi, lai noteiktu precīzu alkohola daudzumu, kas nepieciešams šāda efekta sasniegšanai.
3. Smadzeņu darbības stimulēšana
Vīns paaugstina labvēlīgā holesterīna līmeni, veicinot vienmērīgāku asins plūsmu uz smadzenēm. Pētnieki uzskata, ka mērens alkohola lietošanas daudzums var paplašināt smadzeņu asinsvadus, uzlabot asins plūsmu un cīnīties pret toksiskajām olbaltumvielām, kas saistītas ar demenci. Turklāt alkohols izraisa kontrolētu stresu smadzeņu šūnās, palīdzot tām labāk pārvaldīt spēcīgu stresu, kas var izraisīt demenci.Žultsakmeņu profilakse
Viena no galvenajām žultsakmeņu sastāvdaļām ir holesterīns. Vīnā esošie antioksidanti var palielināt labvēlīgā holesterīna līmeni organismā (ieskaitot žultspūslī), vienlaikus samazinot kaitīgā holesterīna līmeni, tādējādi novēršot žultsakmeņu veidošanos.
5. Svara kontrole
Praksē ir pierādīts, ka ilgtermiņa, mērens alkohola patēriņš (līdz divām glāzēm dienā vīriešiem, vienai glāzei sievietēm) ļauj organismam efektīvi metabolizēt alkoholu, neizraisot svara pieaugumu.5–7 glāzes nedēļā var palīdzēt samazināt uzkodas un ēšanu vēlā vakarā, novēršot pārēšanos. Piemēram, glāze vieglas alus var radīt sāta sajūtu kuņģī, samazinot apetīti, nepievienojot liekas kalorijas.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved