Kas mõõdukas alkoholitarbimine on meestele tõesti nii kasulik?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Paljud nõustuvad, et joomine on meestele loomulik, kuid paljud naised ei kiida oma partnerite alkoholitarbimist heaks. Tegelikult viitavad terviseeksperdid, et mõõdukas joomine on meestele teatavaid eeliseid.
Mõõdukas alkoholitarbimine pakub meestele viit peamist eelist:
1. Vähendab kahjulikku kolesterooli
Toitumisspetsialistid ja meditsiinieksperdid olid hämmingus „Prantsuse paradoksi” pärast: hoolimata kõrgest küllastunud rasvade tarbimisest on prantslastel märkimisväärselt madal südame isheemiatõve esinemissagedus. Miks? Uuringud seostasid selle nähtuse peamiselt punase veiniga.Punane vein on prantslaste igapäevase toidu lahutamatu osa. See võib vähendada kahjulikku kolesterooli, ennetada vereklompide teket ja seeläbi vähendada südame isheemiatõve esinemissagedust. Selle mõju saavutamiseks peaksid naised jooma iga päev ühe klaasi veini (100–150 ml), mehed aga kaks klaasi (umbes 200–250 ml).
2. Diabeedi ennetamine
Meditsiinieksperdid soovivad rõhutada, et mõõdukas alkoholitarbimine, nagu ka muude toitude tarbimine, võib anda teatud tervisele kasulikke eeliseid. Hiljutised uuringud näitavad, et naistel stimuleerib alkohol insuliini tootmist, vähendades seeläbi veresuhkru järsu tõusu põhjustatud 2. tüüpi diabeeti. Selle efekti saavutamiseks vajaliku alkoholi koguse kindlaksmääramiseks on vaja täiendavaid uuringuid.
3. Aju funktsiooni stimuleerimine
Vein suurendab kasuliku kolesterooli taset, soodustades sujuvamat verevoolu ajusse. Teadlased usuvad, et mõõdukas alkoholitarbimine võib laiendada aju veresooni, parandada verevoolu ja võidelda dementsusega seotud toksiliste valkudega. Lisaks tekitab alkohol ajurakkudes kontrollitud stressi, aidates neil paremini toime tulla tugeva stressiga, mis võib viia dementsuseni.Sapikivide ennetamine
Sapikivide üks peamine komponent on kolesterool. Veinis sisalduvad antioksüdandid võivad suurendada kasuliku kolesterooli taset kogu organismis (sh sapipõies) ja vähendada kahjuliku kolesterooli taset, ennetades seeläbi sapikivide teket.
5. Kaalukontroll
Praktika on näidanud, et pikaajaline mõõdukas alkoholitarbimine (meestel kuni kaks klaasi päevas, naistel üks klaas) võimaldab organismil alkoholi tõhusalt metaboliseerida ilma kaalutõusu põhjustamata.5–7 klaasi tarbimine nädalas võib aidata vähendada näksimist ja hilisõhtust söömist, ennetades ülesöömist. Näiteks võib klaas kerget õlut tekitada kõhus täiskõhutunde, vähendades söögiisu ilma liigsete kalorite lisandumiseta.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved