Je mírné pití alkoholu pro muže opravdu tak prospěšné?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Mnozí by souhlasili, že pití je pro muže druhou přirozeností, ale mnoho žen nesouhlasí s konzumací alkoholu svými partnery. Odborníci na wellness však uvádějí, že umírněné pití má pro muže určité výhody.
Mírné pití alkoholu nabízí mužům pět klíčových výhod:
1. Snižuje hladinu škodlivého cholesterolu
Odborníci na výživu a lékaři byli zmateni „francouzským paradoxem“: navzdory vysoké konzumaci nasycených tuků vykazují Francouzi pozoruhodně nízký výskyt ischemické choroby srdeční. Proč? Výzkum později přisoudil tento jev především červenému vínu.Červené víno je nepostradatelnou součástí francouzské každodenní stravy. Může snižovat hladinu škodlivého cholesterolu, předcházet tvorbě krevních sraženin a tím snižovat výskyt ischemické choroby srdeční. K dosažení tohoto účinku by ženy měly vypít jednu sklenku vína (100–150 ml) denně, zatímco muži mohou vypít dvě sklenky (přibližně 200–250 ml).
2. Prevence cukrovky
Lékařští odborníci chtějí zdůraznit, že umírněná konzumace alkoholických nápojů, stejně jako jiných potravin, může mít určité zdravotní výhody. Nedávné studie ukazují, že u žen alkohol stimuluje produkci inzulínu, čímž předchází cukrovce typu 2 způsobené náhlými výkyvy hladiny cukru v krvi. K určení přesného množství alkoholu potřebného k dosažení tohoto účinku je však třeba další výzkum.
3. Stimulace mozkových funkcí
Víno zvyšuje hladinu prospěšného cholesterolu, což usnadňuje plynulejší průtok krve do mozku. Vědci se domnívají, že umírněné pití může rozšiřovat mozkové cévy, zlepšovat průtok krve a bojovat proti toxickým proteinům spojeným s demencí. Alkohol navíc vyvolává kontrolovaný stres v mozkových buňkách, což jim pomáhá lépe zvládat silný stres, který by mohl vést k demenci.Prevence žlučových kamenů
Jednou z hlavních složek žlučových kamenů je cholesterol. Antioxidanty ve víně mohou zvýšit hladinu prospěšného cholesterolu v celém těle (včetně žlučníku) a zároveň snížit hladinu škodlivého cholesterolu, čímž zabraňují tvorbě žlučových kamenů.
5. Regulace hmotnosti
Praxe ukázala, že dlouhodobá mírná konzumace alkoholu (až dvě sklenky denně pro muže, jedna pro ženy) umožňuje tělu účinně metabolizovat alkohol, aniž by docházelo k přibývání na váze.Konzumace 5–7 sklenic týdně může pomoci omezit snackování a noční přejídání, čímž se zabrání nadměrnému příjmu kalorií. Například sklenice lehkého piva může vyvolat pocit sytosti v žaludku a potlačit chuť k jídlu, aniž by přidávala nadbytečné kalorie.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved