Hogyan kell a férfiaknak kiegészíteniük egészségüket? Hat alapvető „öregedésgátló” tonik férfiaknak
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
A mai középkorú kínai férfiak egy nyomással teli korszakban élnek, ami súlyosan kimeríti a testüket. Ennek következtében a piacot elárasztják a ravaszul forgalmazott „tonikok”. A gyártók túlzó állításai mellett úgy tűnik, hogy a kínai férfiak olyan pontra jutottak, ahol a túlélésük maga függ az ilyen kiegészítőktől. Valóban így van?
A válasz: NEM.Amikor manapság tonikokról beszélünk, gyakran „az a bizonyos” aspektus jut eszünkbe. Valójában a férfiaknak holisztikus egészségre, fiatalságra és vitalitásra van szükségük minden testi funkciójukban. Számos élénk példa bizonyítja, hogy az úgynevezett „tonikok” válogatás nélküli fogyasztása nemcsak hogy nem jár előnyökkel, de néha káros is lehet. Ha valóban törődsz vele, az alábbiakban bemutatjuk azokat a valódi „tonikokat”, amelyekre szüksége van.
Kiegészítő 1: Likopin – a prosztata kincse
A prosztatarák előfordulása a férfiak körében növekszik, és továbbra is az egyik vezető halálok a férfiak körében. Legújabb kutatások szerint a napi 30 mg likopin fogyasztása segíthet megelőzni többek között a prosztatarákot, az emésztőrendszer rákjait és a hólyagrákot. Ezért a likopin kiegészítése elengedhetetlen a prosztata betegségek kezelésében.Ez a természet eddigi leghatásosabb antioxidánsa. Tudományos bizonyítékok igazolják, hogy az emberi testben található szingulett oxigén és az oxigén szabad gyökök az immunrendszert leginkább gyengítő tényezők. A likopin hatékonysága a szabad gyökök semlegesítésében messze meghaladja más karotinoidok és az E-vitamin hatékonyságát, szingulett oxigén semlegesítési sebessége 100-szor nagyobb, mint az E-vitaminé. Hatékonyan megelőzi és kezeli az öregedésből és az immunrendszer gyengüléséből eredő különböző betegségeket.
Mennyiség: Az emberi test nem képes likopint szintetizálni, ezért étrendi bevitelre van szükség. Egy nyers paradicsom fogyasztása csak 0,05 milligramm likopint eredményez.
Kiegészítő 2: A-vitamin – a szem őrzője Az A-vitamin a „szem őrzőjeként” ismert. Hiánya rontja a szem érzékenységét a gyenge fényre és csökkenti a sötéthez való alkalmazkodóképességet, súlyos esetben akár éjszakai vaksághoz is vezethet. Az A-vitamin a karotinoidokból származik.A sárgarépa mellett a édesburgonya is gazdag karotinban, így bőséges A-vitamint biztosít a látás javításához. Az édesburgonya rendszeres fogyasztása tovább javítja a bőr állapotát.
Kiegészítő 3: A kalcium erősíti a férfiak csontjait
A kínai férfiak napi étrendjében a kalciumbevitel messze elmarad a szervezet igényétől, míg a középkorú férfiaknál folyamatos kalciumvesztés tapasztalható.Kutatások szerint a magasabb kalciumbevitellel rendelkező férfiak csontjai erősebbek, és átlagosan vékonyabbak, mint az alacsonyabb bevitelűek. Ez arra utal, hogy a megfelelő kalcium-kiegészítés segíthet a testsúly szabályozásában is – ez jó hír azoknak, akiknek pocakjuk van.
Adagolás: Az orvosi irányelvek a férfiak számára napi 1 gramm kalciumbevitelt javasolnak, bár a legtöbbjük nem éri el ezt a célt. A kalcium-citrát különösen jól felszívódik. Fontolja meg a bevitel következő elosztását: a mennyiség felét (körülbelül 600 milligrammot) reggel, a maradékot pedig este fogyassza el, mivel ez a módszer maximalizálja a felszívódást. Valójában egy pohár tej 300 milligramm kalciumot tartalmaz!A tejfogyasztás növelésével is megoldható ez a probléma. Ne feledje, hogy a kalcium-kiegészítés nem haladhatja meg a 2,5 grammot, mivel a magasabb adagok kockázattal járnak.
Negyedik kiegészítő: Chitosan – kenőanyag a férfi ízületei számára
Talán már észrevette, hogy a harmincas férfiak ízületei már nem olyan rugalmasak, mint tizenkilenc éves korukban. Ez a szervezetük chitosan-szintjének csökkenésével magyarázható.A The Lancet folyóiratban publikált, 200 ízületi rendellenességben szenvedő személyt bevonó hároméves longitudinális tanulmány kimutatta, hogy a kitin enyhíti az ízületi fájdalmat, 25%-kal növeli az ízületek erősségét és megakadályozza a progresszív rheumatoid térdarthritis kialakulását. Így a kitin megóvja az ízületeket a károsodástól, megőrizve a mozgékonyságot.
Ezenkívül japán kutatások megerősítik a kitin immunerősítő tulajdonságait, amelyek segítenek csökkenteni a tumorsejtek által okozott károsodást. A mai egyre szennyezettebb környezetben a kitin segít eltávolítani a szervezetben felhalmozódott nehézfémeket, elősegíti a salakanyagok eltávolítását és biztosítja a normális fiziológiai működést.
Adagolás: Naponta 1,5 gramm kitint kell bevenni. A kondroitinnal kombinálva hatékonysága fokozódik.A garnélarák és a rákfélék étrendbe való beépítése növelheti a kitin bevitelét.
Ötödik kiegészítő: Szelén – a férfiak rákmegelőzését segítő anyag
„Egyetlen tápanyag sem felülmúlja a szelént rákellenes tulajdonságaiban; a szelén a rákos sejtek önmegsemmisítését indukálja” – állítja Dr. Gerald F. Combs, az Amerikai Farmakológiai és Kísérleti Terápiás Társaság Emberi Táplálkozáskutatási Központjának igazgatója.Dr. Combs kutatása a megnövekedett szelénbevitel és a csökkent rákkockázat közötti összefüggést vizsgálja, beleértve a prosztatarákot, a Crohn-betegséget, a tüdőrákot és más rosszindulatú daganatokat. A tanulmányok kimutatták, hogy az étrendi szelénhiány a lipidperoxidok szintjének emelkedéséhez vezet. Ezek a peroxidok öregségi foltokként jelennek meg a bőrön, és felhalmozódnak a szívben, az erekben, a májban és az agysejtekben, ami szisztémás patológiai változásokat okoz.Az Észak-Karolinai Egyetem állatkísérletei megerősítik, hogy az alacsonyabb szelénszint a szervezetben fokozhatja a vírusok mutációs hajlamát, ezáltal súlyosbítva a megfázás tüneteit. Adagolás: Napi szelénpótlás szükséges. A Világ Egészségügyi Szervezet irányelvei szerint az emberi étrendnek napi 200 mikrogramm szelént kell tartalmaznia. Természetesen betegség esetén magasabb mennyiség ajánlott.A brazil dió gazdag természetes szelénben, egy dió 100 mikrogrammot tartalmaz!
Hatodik kiegészítő: Omega-3 zsírsavak – a férfi szív őrzői
Az omega-3 zsírsavak megakadályozzák a vérlemezkék összecsapzódását és plakkokba való összetapadását, javítva a véráramlást. Segítenek csökkenteni a vérnyomást és a trigliceridszintet, miközben fenntartják a szabályos szívritmust.Kutatások igazolják, hogy az omega-3 zsírsavak hatékonyan csökkentik a szívbetegségek miatti halálozást. Tanulmányok azt is kimutatták, hogy kezelik az autoimmun rendellenességeket (például a rheumatoid arthritis és a szisztémás lupus erythematosus), szabályozzák az agysejtek lipidtartalmát és késleltetik az idegsejtek öregedését.A szívbetegségben szenvedő férfiaknak azonban napi 2-4 grammot kell fogyasztaniuk. Ez a zsírsav jellegzetes halszagú. Az olyan ételek, mint a szardínia, a tonhal és a hering, kiváló omega-3 zsírsavforrásnak számítanak. A fogyasztás nem lehet túlzott, mivel a túl sok omega-3 növelheti a megfázás iránti fogékonyságot.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved