Új eredmények a szoptatás gyermekek IQ-jára gyakorolt hatásáról
Encyclopedic
PRE
NEXT
Gyermekeik egészsége érdekében sok új anya választja a szoptatást. A londoni Goldsmiths Egyetem legújabb kutatása szerint azonban a szoptatott gyermekek nem feltétlenül rendelkeznek magasabb IQ-val.
Új eredmények a szoptatás gyermekek IQ-jára gyakorolt hatásáról (Public Health Network)
A londoni Goldsmiths Egyetem tudósai 11 000 szoptatott, két éves brit nem egypetéjű ikertestvért vizsgáltak meg, és meghatározták IQ-szintjüket. A tanulmány nem talált bizonyítékot arra, hogy a szoptatott gyermekek később magasabb IQ-val rendelkeznek.
A kutatás megállapította, hogy a szoptatás bizonyos előnyökkel jár a kétéves kislányok IQ-ja szempontjából, de 16 éves korukra IQ-juk nem volt magasabb, mint társaiké.
A kutatók megállapították, hogy a szoptatás csak korlátozott mértékben járul hozzá a korai gyermekkori IQ-fejlődéshez és a csecsemőkortól a serdülőkorig tartó kognitív fejlődéshez.
A tanulmányt vezető Dr. Sophie von Stumm kijelentette, hogy a szoptatás nem alapvető tényező a gyermekek IQ-jának javításában, más tényezők, például a családi háttér és az oktatás játszanak jelentős szerepet.
Hangsúlyozta, hogy az anyatej segít erősíteni a gyermek immunrendszerét, de azok az anyák, akik nem tudnak vagy nem akarnak szoptatni, nem kell, hogy bűntudatot érezzenek. „A cumisüveges táplálás nem fogja megakadályozni, hogy gyermeke később egyetemre járjon.”
PRE
NEXT