Nové poznatky o vlivu kojení na IQ dětí
Encyclopedic
PRE
NEXT
V zájmu zdraví svých dětí se mnoho nových matek rozhoduje pro kojení. Podle nejnovějšího výzkumu Goldsmiths, University of London, však děti, které jsou kojeny, nemají nutně vyšší IQ.
Nové poznatky o vlivu kojení na IQ dětí (Public Health Network)
Vědci z Goldsmiths, University of London, provedli průzkum u 11 000 dvouletých britských neidentických dvojčat, která byla kojena, a změřili jejich IQ. Studie neprokázala, že by kojené děti měly v pozdějším životě vyšší IQ.
Výzkum zjistil, že kojení mělo určitý pozitivní vliv na IQ dvouletých dívek, ale v 16 letech jejich IQ nebylo vyšší než u jejich vrstevnic.
Vědci uvedli, že kojení má omezený vliv na vývoj IQ v raném dětství a kognitivní růst od kojeneckého věku až po dospívání.
Dr. Sophie von Stumm, která studii vedla, uvedla, že kojení není klíčovým faktorem pro zvýšení IQ dětí, přičemž významnou roli hrají i jiné faktory, jako je rodinné zázemí a vzdělání.
Zdůraznila, že mateřské mléko pomáhá posilovat imunitní systém dítěte, ale matky, které nemohou nebo nechtějí kojit, by se neměly cítit provinile. „Krmení z láhve nezabrání vašemu dítěti v tom, aby později v životě studovalo na univerzitě.“
PRE
NEXT