A napi séta csökkenti a mellrák kockázatát
Encyclopedic
PRE
NEXT
A nők számára soha nem késő elkezdeni a testmozgást. Az 50 év feletti nők, akik naponta 30 percet sétálnak, csökkenthetik a mellrák kialakulásának kockázatát. Ha azonban abbahagyják a testmozgást, a mellrák elleni védő hatása csökken.
A brit Daily Telegraph augusztus 11-i jelentése szerint a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a nők számára soha nem késő elkezdeni a testmozgást. Az 50 év feletti nők, akik naponta 30 percet sétálnak, csökkenthetik a mellrák kialakulásának kockázatát. Ezenkívül a kutatók megállapították, hogy ez az eredmény csak azokra a nőkre vonatkozik, akik az elmúlt négy évben folyamatosan testmozgást végeztek. Ha a testmozgást négy évvel korábban vagy még korábban kezdték, de nem folytatták, akkor a mellrák kockázatának csökkenése nem valósul meg.
Egy francia kutatócsoport közel 60 000 posztmenopauzális nő kérdőíves adatait elemezte. Az eredmények szerint azoknak a nőknek, akik az elmúlt négy évben hetente több mint négy órát edzettek, 10%-kal alacsonyabb volt a mellrák kockázata, mint kevésbé aktív társaiknak. Azonban azok a nők, akik öt-kilenc évvel korábban ilyen aktivitási szintet tartottak fenn, de az elmúlt négy évben csökkentették a testmozgást, nem tapasztalták ezt a kockázatcsökkenést.
Az eredményeket az amerikai Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention című folyóiratban tették közzé. A tanulmány vezető szerzője, Agnès Fournier, a francia Institut Gustave Roussy kutatója kijelentette, hogy még az alacsony intenzitású szabadidős testmozgás is gyorsan csökkenti a mellrák kockázatát. Az olyan tevékenységek, mint a séta – napi mindössze 30 perc – jelentős előnyökkel járnak. Azonban a testmozgás abbahagyásával a védő hatása csökken.Fourier megjegyezte: „Ezért a menopauza utáni nőket ösztönözni kell a rendszeres testmozgás folytatására, és azoknak, akiknek nincs ilyen szokásuk, fontolóra kell venniük annak megkezdését, mivel a fizikai aktivitás gyorsan csökkenti a mellrák kockázatát.”
PRE
NEXT