Kādas ir trīs tases tējas dzeršanas dienā priekšrocības?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Kādas ir trīs tases tējas dienā lietošanas priekšrocības? Jo vairāk tējas, jo vairāk priekšrocību. Saskaņā ar nesenajiem ārvalstu mediju ziņojumiem, trīs tases tējas dienā lietošana var nodrošināt vairākas slimību profilakses un veselības veicināšanas priekšrocības.Eksperti iesaka dzert pa tasei no rīta, pēcpusdienā un vakarā, ļaujot tējai ievilkties vismaz piecas minūtes, lai tējas lapu labvēlīgās vielas izšķīstu karstā ūdenī. Četri galvenie tējas veidi — melnā, zaļā, balta un oolong — visi satur daudz antioksidantu, kas veicina veselību. Pievienojot tējai pienu, tās labvēlīgā ietekme uz veselību palielinās, jo pienā ir proteīni, bet cukura pievienošana šādu efektu nerada.Tātad, kādas ir trīs tases tējas dienā lietošanas priekšrocības?
1. Samazināts insulta risks: 15 gadus ilgā holandiešu pētījumā atklāts, ka regulāra melnās tējas bez piena lietošana samazina insulta risku. Amerikas pētījumi liecina, ka piecās tases melnās tējas esošie polifenoli var samazināt sliktā holesterīna līmeni par 11 %, tādējādi samazinot insulta un sirds slimību risku. Tējas polifenoli uzlabo arī asinsvadu funkcijas.
2. Uzlabota garīgā veiklība: britu pētījumi liecina, ka melnās tējas kofeīns un L-teanīns uzlabo kognitīvās funkcijas, un divkāršojot tējas patēriņu, uzlabojas uzmanības koncentrēšanās spēja. Turklāt, ikdienā patērējot vairāk nekā 100 ml tējas (vai kafijas), par 34 % samazinās gliomas (visbiežāk sastopamā smadzeņu audzēja) risks.
3. Samazināts vēža risks: tējas lapas (īpaši zaļā tēja) satur astoņas reizes vairāk polifenolu antioksidantu nekā augļi un dārzeņi, kas ir vielas, kas kavē vēža šūnu augšanu. Taivānas pētījumi liecina, ka viena tase zaļās tējas dienā var samazināt plaušu vēža risku. Tējas lietošana arī palēnina prostatas vēža attīstību un samazina kuņģa vēža risku.
4. Palīdz gremošanai: Nepārstrādāta zaļā tēja stimulē zarnu peristaltiku, atvieglojot pārtikas gremošanu. Tā arī kavē 30 % tauku uzsūkšanos, kas ir izdevīgi svara kontrolei. Piparmētru tēja veicina gremošanu, ingvera tēja mazina slikto dūšu (īpaši rīta slikto dūšu), bet fenheļa tēja novērš aizcietējumus, vēdera uzpūšanos un sāpes vēderā.
5. Bezmiega un trauksmes ārstēšana: melnā tēja satur augstāku kofeīna līmeni, tāpēc to labāk nepatērēt pirms gulētiešanas. Tomēr lielākā daļa zāļu tēju nesatur kofeīnu. Kamilles tējā esošais triptofāns un aminoskābes rada nomierinošu efektu, bet cits savienojums, krizīns, mazina trauksmi un veicina miegu, tāpēc tā ir noderīga bezmiega gadījumā. Turklāt lavandas ziedu tēja palīdz atslābināt prātu un ķermeni. Bazilika lapu tēja piemīt nomierinošas īpašības.
6. Imunitātes stiprināšana: Harvarda Universitātes pētījumi liecina, ka cilvēki, kuri ik dienas izdzer 5–6 tases tējas, ievērojami stiprina imunitāti, uzlabo vielmaiņu un ādas veselību. Tējas lietošana palīdz organismam atpazīt un apkarot baktērijas un parazītus. Ingvera tēja piemīt pretiekaisuma, pretsāpju un asinsrites stimulējošas īpašības, kas palīdz atbrīvoties no migrēnas.
7. Zobu aizsardzība: lai gan tējas lietošana var izraisīt zobu krāsas izmaiņas, tās polifenoliem piemīt antibakteriālas īpašības, kas novērš zobakmens veidošanos, tādējādi aizsargājot pret zobu slimībām un kariess. Šo priekšrocību piedāvā gan balta, gan zaļā tēja. Augļu tējas tomēr ir skābas un var izraisīt zobu emaljas eroziju.
Iepriekš minētais apraksta trīs tases tējas dienā patēriņa priekšrocības. Papildus šīm priekšrocībām pastāv arī daudzas citas veselības priekšrocības, un dažādas tējas piedāvā atšķirīgas iedarbības. Tomēr regulāra tējas lietošana sniedz ievērojami redzamus veselības saglabāšanas un labklājības uzlabošanas rezultātus.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved