Milyen előnyei vannak a napi három csésze tea fogyasztásának?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Milyen előnyei vannak a napi három csésze tea fogyasztásának? Minél több tea, annál több előny. A külföldi média legújabb jelentései szerint a napi három csésze tea fogyasztása számos betegségmegelőző és egészségjavító hatással járhat.A szakértők azt javasolják, hogy reggel, délután és este egy-egy csészét igyunk, és legalább öt percig áztassuk, hogy a tealevelek jótékony összetevői feloldódjanak a forró vízben. A négy fő teafajta – a fekete, a zöld, a fehér és az oolong – mind tartalmaz többféle, az egészséget elősegítő antioxidánst. A tej hozzáadása a teához fokozza annak egészségügyi előnyeit a tejben található fehérjéknek köszönhetően, míg a cukor hozzáadása nem eredményez ilyen hatást.Milyen előnyei vannak tehát a napi három csésze tea fogyasztásának?
1. Csökkentett stroke-kockázat: Egy 15 éves holland tanulmány megállapította, hogy a tej nélküli fekete tea rendszeres fogyasztása csökkenti a stroke kockázatát. Amerikai kutatások szerint öt csésze fekete tea polifenoljai 11%-kal csökkenthetik a rossz koleszterinszintet, ezáltal csökkentve a stroke és a szívbetegségek kockázatát. A tea polifenoljai javítják az érrendszer működését is.
2. A mentális agilitás javítása: Brit kutatások szerint a fekete tea koffeintartalma és L-teaninja javítja a kognitív képességeket, és a tea fogyasztásának megkétszereződése javítja a koncentrációt. Ezenkívül napi 100 ml tea (vagy kávé) fogyasztása 34%-kal csökkenti a glióma (a leggyakoribb agydaganat) kockázatát.
3. Csökkentett rákkockázat: A tealevelek (különösen a zöld tea) nyolcszor több polifenol antioxidánst tartalmaznak, mint a gyümölcsök és zöldségek, amelyek gátolják a rákos sejtek növekedését. Tajvani kutatások szerint napi egy csésze zöld tea csökkentheti a tüdőrák kockázatát. A tea fogyasztása lassítja a prosztatarák előrehaladását és csökkenti a gyomorrák kockázatát.
4. Emésztés elősegítése: A feldolgozatlan zöld tea serkenti a bélmozgást, elősegítve az ételek emésztését. Emellett 30%-kal gátolja a zsír felszívódását, így előnyös a testsúly szabályozásában. A borsmenta tea elősegíti az emésztést, a gyömbér tea enyhíti az émelygést (különösen a reggeli rosszullétet), míg a édeskömény tea megakadályozza a székrekedést, a puffadást és a hasi görcsöket.
5. Álmatlanság és szorongás kezelése: A fekete tea magasabb koffeintartalommal rendelkezik, ezért lefekvés előtt legjobb elkerülni. A legtöbb gyógytea azonban koffeinmentes. A kamillatea triptofánja és aminosavai nyugtató hatást fejtenek ki, míg egy másik vegyület, a krizin enyhíti a szorongást és elősegíti az alvást, így álmatlanság ellen is hatékony. Ezenkívül a levendulavirág tea segít ellazítani a testet és az elmét. A bazsalikomlevél tea nyugtató hatással rendelkezik.
6. Az immunrendszer erősítése: A Harvard Egyetem kutatása szerint azok, akik naponta 5-6 csésze teát fogyasztanak, jelentősen jobb immunrendszerrel, jobb anyagcserével és egészségesebb bőrrel rendelkeznek. A tea fogyasztása segít a szervezetnek a baktériumok és paraziták felismerésében és leküzdésében is. A gyömbértea gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító és keringésserkentő tulajdonságokkal rendelkezik, enyhíti a migrént.
7. Fogvédelem: Bár a teafogyasztás fogszíneződést okozhat, polifenoljai antibakteriális tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek megakadályozzák a fogkő képződését, ezáltal védve a fogbetegségek és a fogszuvasodás ellen. Mind a fehér, mind a zöld tea rendelkezik ezzel az előnnyel. A gyümölcsteák azonban savasak és károsíthatják a fogzománcot.
A fentiakban három csésze tea napi fogyasztásának előnyeit vázoltuk fel. Ezen előnyökön túl számos más egészségügyi előny is létezik, és a különböző teák eltérő hatásokkal rendelkeznek. Azonban a rendszeres teafogyasztás rendkívül nyilvánvaló egészségmegőrző és wellness-javító eredményeket hoz.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved