Διατροφική υποστήριξη για επιστημονική φροντίδα των ματιών: Δημοσίευση της έκθεσης «Διατροφή και υγεία του οπτικού συστήματος»
Encyclopedic
PRE
NEXT
Σε απάντηση στην «Ανακοίνωση για τη διεξαγωγή της εκστρατείας για την Εθνική Ημέρα Φροντίδας των Ματιών 2021» της Εθνικής Επιτροπής Υγείας και του Υπουργείου Παιδείας και με σκοπό την προώθηση της δημόσιας οπτικής υγείας, πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο στις 6 Ιουνίου 2021, συμπίπτοντας με την 26η Εθνική Ημέρα Φροντίδας των Ματιών, το «Σεμινάριο Ερμηνείας του Επιστημονικού Εγχειριδίου: Διατροφή και Υγεία του Οπτικού Συστήματος». Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Έρευνας Διατροφής και Υγείας της Κινεζικής Εταιρείας Διατροφής.
Ο καθηγητής Ma Aiguo, αντιπρόεδρος της Κινεζικής Εταιρείας Διατροφής και αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Διατροφής και Υγείας, προήδρευσε της συνεδρίασης. Ο ερευνητής Yang Xiaoguang, αντιπρόεδρος της Κινεζικής Εταιρείας Διατροφής και αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Διατροφής και Υγείας, και η κα Wu Yiyan, διευθύντρια της Ομάδας Υγιεινής Διαβίωσης του Ομίλου JiaGe, απηύθυναν χαιρετισμούς εκ μέρους των διοργανωτικών και υποστηρικτικών φορέων αντίστοιχα.
Σύμφωνα με στοιχεία, στην Κίνα υπάρχουν 75,5 εκατομμύρια άτομα με προβλήματα όρασης, τα οποία οφείλονται κυρίως σε μη διορθωμένα διαθλαστικά σφάλματα, καταρράκτη, ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, γλαύκωμα και διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια.Επί του παρόντος, οι περισσότερες οφθαλμικές παθήσεις είναι προληπτικές και ελεγχόμενες, αν και η παρατεταμένη συσσώρευση οφθαλμικών βλαβών μπορεί να οδηγήσει σε μη αναστρέψιμη όραση. Η αντιμετώπιση των παραγόντων κινδύνου που επηρεάζουν το οπτικό σύστημα μέσω έγκαιρων προληπτικών μέτρων υγειονομικής περίθαλψης έχει σημαντική σημασία για τη διαφύλαξη της οπτικής υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Στην ομιλία του, ο καθηγητής Yang Xiaoguang εξέφρασε την ελπίδα ότι η έκδοση του Επιστημονικού Εγχειριδίου για τη Διατροφή και την Υγεία του Οπτικού Συστήματος θα καθοδηγήσει το κοινό προς μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σχετικά με την υγεία της όρασης, ενθαρρύνοντας βελτιώσεις στον τρόπο ζωής, βελτιστοποιημένη διατροφή και επιστημονικά τεκμηριωμένη φροντίδα των ματιών.
Η τελετή παρουσίασης του εγχειριδίου πραγματοποιήθηκε παρουσία ειδικών διατροφολόγων, οφθαλμιάτρων και εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης.Σύμφωνα με αναφορές, το εγχειρίδιο συντάχθηκε από μια επιτροπή σύνταξης που συστάθηκε από κοινού από το Ινστιτούτο Έρευνας Διατροφής και Υγείας της Κινεζικής Εταιρείας Διατροφής και ακαδημαϊκά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένης της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Xi'an Jiaotong. Αναλύει συστηματικά τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία της όρασης, την επείγουσα ανάγκη και τη σημασία των παρεμβάσεων στον τρόπο ζωής για τη βελτίωση της υγείας της όρασης, καθώς και τον κρίσιμο ρόλο και τα επιστημονικά στοιχεία της διατροφής στην υγεία της όρασης.
Ο καθηγητής Ma Le, αναπληρωτής κοσμήτορας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Xi'an Jiaotong, εξήγησε κατά την παρουσίαση του εγχειριδίου ότι η διατροφή επηρεάζει σημαντικά την υγεία του οπτικού συστήματος. Πρέπει να διατηρείται μια ισορροπημένη διατροφή, που να περιλαμβάνει άφθονα φρέσκα σκούρα πράσινα ή κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί λαχανικά και φρούτα, αυγά, ξηρούς καρπούς και γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς και μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρέατος, συκωτιού ζώων και ψαριών.Επιπλέον, επιστημονικές έρευνες επιβεβαιώνουν ότι πάνω από δώδεκα θρεπτικά συστατικά —συμπεριλαμβανομένων της λουτεΐνης και της ζεαξανθίνης, του άλφα-καροτίνης/βήτα-καροτίνης, του λυκοπενίου, των βιταμινών Α, C και Ε και των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων— ωφελούν την υγεία του οπτικού συστήματος.Παίρνοντας ως παράδειγμα τη λουτεΐνη/ζεαξανθίνη, αυτές είναι βασικά συστατικά της χρωστικής της ωχράς κηλίδας στο μάτι. Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, φιλτράρουν το μπλε φως και ενισχύουν τη μετάδοση των οπτικών σημάτων. Αυτό προστατεύει την οπτική λειτουργία των ατόμων που εκτίθενται συχνά στο φως της οθόνης, μειώνει την επίπτωση της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη, βελτιώνει την οπτική λειτουργία, ενισχύει τα οπτικά αποτελέσματα για τους ασθενείς με μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια και μειώνει τον κίνδυνο αμφιβληστροειδοπάθειας των πρόωρων σε σοβαρά πρόωρα βρέφη.Οι κύριες διατροφικές πηγές περιλαμβάνουν τα σκούρα πράσινα λαχανικά και τα αυγά. Ο Yang Xiaohui, συμβουλευτικός οφθαλμίατρος στο νοσοκομείο Tongren, περιέγραψε τα κοινά προβλήματα υγείας των ματιών και τα προληπτικά μέτρα, προσφέροντας συμβουλές για τη φροντίδα των ματιών: - Κάντε τακτικά διαλείμματα, ρυθμίστε έγκαιρα τις παραμέτρους της οθόνης και διατηρήστε την κατάλληλη απόσταση θέασης.Εξασφαλίστε επαρκή φωτισμό για την εργασία και τη μελέτη, υιοθετήστε τη σωστή στάση του σώματος κατά την εκτέλεση εργασιών από κοντά, ελαχιστοποιήστε τις παρατεταμένες δραστηριότητες που απαιτούν κοντινή όραση και εναλλάξτε μεταξύ φακών επαφής και γυαλιών. Περιορίστε την υπερβολική παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο, ιδιαίτερα σε έντονο φως. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος. Ασκείστε τακτικά και αποτελεσματικά με την κατάλληλη ένταση. Αποφύγετε το κάπνισμα και περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ. Ο Δρ Liu Changshu, Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης του Ομίλου JiaGe, μοιράστηκε τις τεχνικές εξελίξεις στην τεχνολογία μικροενθυλάκωσης για τους εστέρες λουτεΐνης και τη βελτίωση της βιοδιαθεσιμότητας.
«Η λουτεΐνη είναι το κύριο καροτενοειδές στην ωχρά κηλίδα του αμφιβληστροειδούς.Αποτελεί ένα αποτελεσματικό φίλτρο μπλε φωτός στον ανθρώπινο αμφιβληστροειδή, ελαχιστοποιώντας την οξειδωτική βλάβη που προκαλεί το μπλε φως», δήλωσε ο καθηγητής Ma Aiguo. «Το συγκεκριμένο συνιστώμενο επίπεδο (SPL) για τη λουτεΐνη σε ενήλικες Κινέζους είναι 10 mg/ημέρα. Οι τρέχουσες επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η πρόσληψη λουτεΐνης μεταξύ των Κινέζων κατοίκων παραμένει κάπως ανεπαρκής. Η επαρκής κατανάλωση λουτεΐνης ωφελεί την υγεία του οπτικού συστήματος».
PRE
NEXT