Ako si udržať zdravie po jedle
Encyclopedic
PRE
NEXT
Po grilovanom jedle si doprajte hrušku. Hrušky sú bohaté na vitamíny, vlákninu a minerály, ako je vápnik, fosfor a železo, a už dlho sa cenia ako potravina, ktorá čistí telo od tepla a detoxikuje ho. Vedci z Lekárskej fakulty Soulovej národnej univerzity zistili, že konzumácia hrušky po jedle môže výrazne pomôcť vylúčiť karcinogény nahromadené v tele. U fajčiarov alebo ľudí, ktorí konzumujú grilované mäso, sa po konzumácii hrušiek výrazne znižuje hladina polycyklických aromatických uhľovodíkov – silných karcinogénov, ktoré sa hromadia v tele.Výskumníci uvádzajú, že zahriaty hruškový džús obsahuje ešte vyššie hladiny polyfenolov – silných protinádorových zlúčenín. Po konzumácii grilovaného mäsa alebo vyprážaných jedál môže teda zaradenie hrušky do jedla pomôcť pri eliminácii toxínov.
Po výdatnom jedle popíjajte jačmenný čaj. Pre milovníkov mäsa a pikantných jedál je šálka teplého, silného jačmenného čaju po jedle nielen osviežujúca, ale pomáha aj tráveniu. Profesor Yang Li z Graduate School of China Academy of Chinese Medical Sciences vysvetľuje, že jačmenný čaj upokojuje žalúdok, hasí smäd, rozptyľuje teplo a pomáha tráveniu. Vyživuje, zahrieva a posilňuje žalúdok.
Po krabe si dajte pohárik zázvorovej vody s hnedým cukrom. Krab je síce výživný, ale má slanú a chladivú povahu. U ľudí s nedostatočnou funkciou sleziny a žalúdka, najmä u chronických gastritíd, môže konzumácia kraba vyvolať bolesti žalúdka alebo hnačku.Optimálnym liekom je vypiť po konzumácii krabov šálku zázvorovej vody s hnedým cukrom. Profesor Yang vysvetlil, že zázvor má zahrievacie vlastnosti, zlepšuje a urýchľuje krvný obeh a stimuluje žalúdočné sekréty, čím pôsobí proti chladivým účinkom krabieho mäsa. Hnedý cukor, podobne ako zázvor, zahrieva žalúdok a rozptyľuje chlad. V kombinácii poskytujú zvýšený zahrievací účinok.Pri poruchách trávenia konzumujte papáju. Nadmerná konzumácia vajec, mäsa alebo ťažko stráviteľných potravín často vedie k nadúvaniu a nepohodlie v hornej časti brucha. Konzumácia papáje môže rýchlo zmierniť takéto gastrointestinálne ťažkosti. Profesor Li Huiming z oddelenia výživy nemocnice Xiangya, Central South University, poznamenáva, že Kompendium Materia Medica uvádza papáju ako teplú v povahe a kyslastú v chuti, schopnú upokojiť pečeň, harmonizovať žalúdok a uvoľniť šľachy a meridiány.Moderný výskum potvrdzuje, že papája obsahuje veľké množstvo papainu, známeho aj ako papájový enzým, ktorý má silné hydrolytické schopnosti proti živočíšnym a rastlinným bielkovinám, polyfenolom, esterom a amidom. Konzumácia papáje po jedle reguluje tráviaci systém, pomáha tráveniu a podporuje črevnú činnosť.
Pri mastných jedlách zeler čistí organizmus.Ak jedlo obsahuje veľa mastných potravín, konzumácia studeného zelerového šalátu môže pomôcť eliminovať mastnotu. Dr. Rui Lili z Katedry potravín a výživy Akadémie vojenských lekárskych vied vysvetľuje, že zeler má vysoký obsah vlákniny, ktorá môže odstrániť časť prijatého tuku. Studené zelerové šaláty si zachovávajú viac vitamínov, minerálov a vlákniny, vďaka čomu sú účinnejšie pri znižovaní mastnoty.
PRE
NEXT