Pravidelné rodinné jedlá môžu znížiť komunikačné bariéry
Encyclopedic
PRE
NEXT
Výskumníci z Fakulty ošetrovateľstva Univerzity v Minnesote vykonali longitudinálnu štúdiu, do ktorej sa zapojilo 5 000 žiakov stredných škôl. Skúmali frekvenciu spoločných rodinných jedál a témy, o ktorých sa počas týchto jedál diskutovalo. Štúdia začala, keď deti boli v 6. ročníku, a následné prieskumy sa vykonali na konci 7. a 8. ročníka.
Zistenia ukázali, že deti, ktoré v 6. ročníku často jedli s rodičmi, mali v nasledujúcich rokoch menej komunikačných bariér s rodičmi. Naopak, keď rodičia nikdy alebo len zriedka jedli so svojimi deťmi, pravdepodobnosť komunikačných ťažkostí sa výrazne zvýšila.
Hlavná autorka Fulksonová uviedla, že využitie času jedla na konverzáciu nielen pomáha rodičom lepšie pochopiť myšlienky, každodenný život a akademický pokrok svojich detí, ale aj posilňuje emocionálne väzby. Varovala však pred otváraním citlivých tém, ako sú školské výsledky alebo domáce úlohy, počas týchto spoločných jedál.
PRE
NEXT