Dlaczego po zabiegu botoksowym mimika twarzy staje się sztywna?
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Toksyna botulinowa jest szeroko stosowanym preparatem do wstrzykiwań we współczesnej medycynie estetycznej, szczególnie w zabiegach minimalnie inwazyjnych. Zapewnia godne pochwały rezultaty w zakresie wyszczuplania twarzy i redukcji zmarszczek, dzięki czemu zyskała popularność wśród entuzjastów urody. Jednak zastrzyki często powodują sztywność twarzy jako efekt uboczny, co prowadzi do spekulacji na temat zabiegów kosmetycznych z powodu nienaturalnych wyrazów twarzy.Dlaczego więc zastrzyki z botoksu powodują sztywność twarzy?
1. Normalna reakcja
Szczególnie w przypadku botoksu stosowanego do wyszczuplania twarzy osłabienie mięśnia żwacza po wstrzyknięciu może powodować nienaturalne mimikę twarzy. Zazwyczaj objawy te zaczynają się stopniowo pojawiać około siedmiu dni po wstrzyknięciu.
2. Niewłaściwe umiejscowienie zastrzyku
Podczas wykonywania zastrzyków wyszczuplających twarz lekarze zazwyczaj wybierają 3-5 precyzyjnych punktów po jednej stronie twarzy, aby zminimalizować wpływ na otaczające mięśnie. Niewłaściwe umiejscowienie zastrzyku może powodować sztywny uśmiech. W przypadku redukcji zmarszczek przyczyną jest zazwyczaj nadmierna dawka.
3. Nadmierna dawka
W przypadku wstrzyknięć do mięśnia żwacza zazwyczaj zaleca się około 100 jednostek. W przypadku większych szczęk u mężczyzn dawkę tę można zwiększyć do 200 jednostek, ale nie zaleca się dalszego zwiększania dawki.
Ścisła kontrola dawki jest niezbędna w przypadku wstrzyknięć w okolice oczu, czoła i mięśni międzybrwiowych. Nadmierne wstrzyknięcie może spowodować sztywność twarzy i potencjalnie prowadzić do opadania brwi.
4. Niewystarczająca przerwa między zabiegami
Efekty wstrzyknięć toksyny botulinowej są tymczasowe, a wielokrotne zabiegi mogą wzmocnić rezultaty. Jednak zbyt częste wstrzyknięcia w krótkich odstępach czasu mogą prowadzić do sztywności twarzy.
Organizm stopniowo metabolizuje i eliminuje toksynę botulinową. W przypadku wystąpienia nienaturalnych mimiki twarzy zaleca się cierpliwe czekanie. W miarę jak działanie toksyny słabnie w wyniku metabolizmu, naturalna mimika stopniowo powraca.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved