Dlaczego po zabiegu odchudzania twarzy odczuwa się sztywność? Może to mieć związek z 3 kluczowymi czynnikami!
 Encyclopedic 
 PRE       NEXT 
Wiele kobiet marzy o twarzy w kształcie serca z ostrym podbródkiem. W społeczeństwie, które ceni szczupłą sylwetkę, nie tylko ciało musi być szczupłe – twarz również. W rezultacie wiele kobiet, które od lat borykają się z nadwagą, decyduje się na zastrzyki wyszczuplające twarz, aby uzyskać szczuplejszy wygląd. Niektóre z nich zgłaszają jednak sztywność twarzy po zabiegu, co budzi obawy innych, które obawiają się, że mogą doświadczyć tego samego problemu. W rzeczywistości prawidłowo podane zastrzyki wyszczuplające twarz nie powodują sztywności twarzy. Sztywność twarzy po zastrzyku może być związana z następującymi przyczynami.
Dlaczego twarz staje się sztywna po zabiegu wyszczuplania twarzy?
1. Nadmierna dawka
Ponieważ zastrzyki są podawane w mięśnie żwacze po obu stronach szczęki, istnieje zalecana dawka. Nadmierne podanie preparatu może uszkodzić te mięśnie, osłabiając siłę zgryzu i powodując sztywność twarzy.
2. Nieprawidłowe miejsce wstrzyknięcia
Zazwyczaj zastrzyki wyszczuplające twarz wykorzystują toksynę botulinową, która musi być wstrzyknięta do samego mięśnia żwacza, aby była skuteczna. Jeśli zostanie wstrzyknięta do powierzchniowej warstwy nad mięśniem, może uszkodzić nerwy twarzy, powodując sztywność mimiki twarzy oraz inne objawy, takie jak odchylenie ust w jedną stronę i mimowolne drgania.
3. Zbyt częste wykonywanie zastrzyków
Chociaż powtarzane zastrzyki z toksyną botulinową mogą wzmocnić efekt wyszczuplenia, zbyt częste ich wykonywanie może spowodować sztywność twarzy z powodu kumulacji dawki. Zazwyczaj między zabiegami należy zachować co najmniej trzymiesięczną przerwę.
Jakie środki ostrożności należy podjąć po wykonaniu zastrzyków wyszczuplających twarz?
Po wstrzyknięciu należy unikać spożywania zbyt twardych pokarmów, takich jak suszona wołowina lub orzechy włoskie. Wymagają one intensywnego żucia, co zwiększa aktywność mięśni żucia i zmniejsza efekty wyszczuplające. Należy powstrzymać się od przyjmowania leków bez porady lekarza, zwłaszcza amoksycyliny i aspiryny.Substancje te mogą wchodzić w interakcje z toksyną botulinową, tworząc przeciwciała, które uniemożliwiają skuteczne działanie substancji czynnej na tkankę mięśniową i pogarszają wyniki leczenia. Ponadto przez tydzień po zabiegu należy unikać ręcznego masażu lub stosowania ciepła, ponieważ przyspieszają one wchłanianie toksyny, potencjalnie zmniejszając lub niwelując efekt wyszczuplenia. Nie należy stosować terapii ciepłem w celu zmniejszenia obrzęku, ponieważ choć może ona złagodzić dyskomfort, może również osłabić efekty, co spowoduje konieczność powtórzenia zabiegu.
Należy pamiętać, że prawidłowo wykonane zastrzyki wyszczuplające twarz nie powinny powodować sztywności twarzy. Większość przypadków sztywności jest związana z techniką stosowaną przez lekarza, dlatego należy zachować ostrożność przy wyborze kliniki i lekarza. Należy unikać poddawania się wpływom reklam lub poszukiwania okazji w nieuregulowanych placówkach, ponieważ powodzenie lub ryzyko zabiegu zależy wyłącznie od procesu leczenia.
 PRE       NEXT 

rvvrgroup.com©2017-2026 All Rights Reserved