Dlaczego po wstrzyknięciu kwasu hialuronowego pojawia się obrzęk twarzy? Mogą mieć na to wpływ trzy potencjalne przyczyny
Encyclopedic
PRE
NEXT
Kwas hialuronowy zyskał znaczną popularność w zabiegach kosmetycznych, nie tylko ze względu na redukcję zmarszczek i przebarwień, ale także ze względu na swoje właściwości przeciwstarzeniowe. Jego zastosowanie w wypełniaczach pozwala uzyskać pełniejsze usta, poprawić kontur nosa i powiększyć piersi. Jednak u niektórych osób po wstrzyknięciu pojawia się zaczerwienienie i obrzęk twarzy.
Dlaczego po wstrzyknięciu kwasu hialuronowego pojawia się obrzęk twarzy?
1. Normalna reakcja fizjologiczna
Po wstrzyknięciu proces wypełniania zapadniętej tkanki wymaga czasu. Rozległe obszary wstrzyknięcia mogą również wywoływać obrzęk. Opuchlizna twarzy podczas rekonwalescencji jest zjawiskiem naturalnym. Niektóre osoby mogą doświadczać zaczerwienienia, twardości i niewielkich siniaków w miejscu wstrzyknięcia pierwszego dnia. Obrzęk zazwyczaj ustępuje w ciągu 2-3 dni, a wyniki stabilizują się po tygodniu.
2. Nadmierna dawka
Niektóre osoby mogą otrzymać nadmierną dawkę kwasu hialuronowego podczas jednej sesji, aby osiągnąć bardziej spektakularne rezultaty. Ponieważ kwas hialuronowy ma silne właściwości absorpcyjne, może to prowadzić do obrzęku twarzy i plastycznego wyglądu spowodowanego nadmiernym wypełnieniem. Bardzo ważne jest ścisłe kontrolowanie objętości wstrzykniętej substancji, która nie powinna przekraczać 100 mililitrów na sesję.
3. Kwas hialuronowy niskiej jakości
Nieuregulowane kliniki kosmetyczne mogą oferować tani kwas hialuronowy, aby przyciągnąć klientów. Jednak otrzymujemy to, za co płacimy: niedrogie produkty mogą być podrobione lub gorszej jakości, co prowadzi do obrzęku twarzy.
Co zrobić, jeśli po wstrzyknięciu kwasu hialuronowego pojawi się obrzęk twarzy?
1. Odpowiednie stosowanie enzymów rozpuszczających
Jeśli obrzęk twarzy jest wynikiem pojedynczego nadmiernego wstrzyknięcia kwasu hialuronowego, można udać się do renomowanego szpitala w celu wykonania zastrzyków z hialuronidazą, aby rozpuścić substancję w organizmie. W rzeczywistości kwas hialuronowy ma silne właściwości absorpcyjne i jest łatwo wchłaniany i rozkładany przez organizm.
2. Pozwól, aby obrzęk ustąpił naturalnie
Zastrzyki z kwasem hialuronowym mogą powodować niewielkie pęknięcia naczyń włosowatych, prowadząc do przekrwienia i obrzęku – jest to normalna reakcja fizjologiczna, występująca zazwyczaj w ciągu dwóch godzin po wstrzyknięciu. Początkowy łagodny obrzęk osiąga szczyt około 20 godzin później. Należy unikać stosowania okładów ciepłych lub zimnych, ponieważ przyspieszają one rozkład kwasu hialuronowego. Obrzęk ustępuje zazwyczaj w ciągu około trzech dni.
3. Usunięcie podrobionego kwasu hialuronowego
Jeśli w małych klinikach wstrzykuje się niezatwierdzone marki kwasu hialuronowego, skład materiału może powodować obrzęk twarzy, któremu towarzyszą miejscowe siniaki. Należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza w celu usunięcia podrobionej substancji i poddania się niezbędnemu leczeniu korekcyjnemu.
Ważna informacja
Chociaż wstrzyknięcie kwasu hialuronowego jest prostym zabiegiem, należy koniecznie upewnić się, że używane są certyfikowane materiały. Niezbędna jest również odpowiednia pielęgnacja po zabiegu: przez tydzień należy unikać sauny i nie przyjmować aspiryny ani leków o działaniu pobudzającym krążenie krwi i rozrzedzającym krew. Należy stosować lekką dietę, unikając pikantnych lub drażniących potraw, takich jak chili, szczypiorek, czosnek, wołowina, baranina, jagnięcina lub owoce morza.
PRE
NEXT